‘Naar 3 optredens gaan op een week, dat geeft mij een kick!’

‘Ik geniet meer van live muziek dan van platen of cd’s. Het klinkt gewoon veel beter!’ – Lieselotte Bailly
Foto © Elisse Lenaars

Lieselotte (19) is studente Journalistiek aan de Thomas More Hogeschool in Mechelen. Ze is een echte muziekfreak.

Naar muziek luisteren en naar concerten gaan is voor Lieselotte een manier om zich uit te drukken. Hoe zou dat komen?

Kan je verklaren hoe het komt dat je in muziek zo’n grote uitlaatklep vindt?
Lieselotte: ‘Of ik nu verdrietig ben of net heel happy, muziek helpt mij door elke emotie heen. Bij mensen die ik nog niet zo goed ken, zoals op school, kom ik vaak over als een introvert meisje terwijl ik net heel extrovert ben. Muziek maakt het voor mij gemakkelijker om mijn emoties te tonen. Wanneer het gespreksonderwerp tijdens de pauze op school plots verandert naar muziek kruip ik wat meer uit mijn schulp. Dan laat ik meer van mezelf zien, of beter: horen.’

Naar wat voor muziek luister je graag?
Lieselotte: ‘Mijn favoriete genre is vooral commerciële muziek. Je zou kunnen zeggen de meer bekende artiesten. Maar het gebeurt ook af en toe dat ik een plaat opzet van een onbekende band, meestal omdat die in het voorprogramma speelde van een groep die ik live heb gezien en de muziek mij kon bekoren. Mijn favoriete bands zijn The Baseball, een Duitse rock-‘n-roll band en Hot Chelle Rae, een Amerikaanse popgroep.’

Je gaat regelmatig naar concerten.
Lieselotte: ‘Ja, dat klopt. Ik probeer zo vaak mogelijk te gaan. Als er artiesten op het programma staan die mij aanspreken tenminste. Het is al eens voorgevallen dat ik naar drie concerten ging op één week tijd en dat gaf me echt een supergoed gevoel! Ik liep de hele week op wolkjes.’

Waarom vind je live concerten zo fijn?
Lieselotte: ‘De sfeer op concerten is geweldig. Zowel op het podium als tussen de fans is er veel ambiance. Ook geniet ik van live muziek meer dan van platen of cd’s. Het klinkt gewoon veel beter. Soms ontdek ik op een live concert door het voorprogramma een nieuwe band en da’s mooi meegenomen! Ik ga meestal op mijn eentje naar concerten van internationale artiesten. Niet omdat ik niet wil dat mijn vriendinnen meegaan, maar omdat ik zo extra van het optreden kan genieten. Ik vind het ook fijn om zo eens een avondje helemaal voor mezelf te hebben.’

Kan je iets vertellen over het laatste concert dat je gezien hebt?
Lieselotte: ‘Ja, dat was in november vorig jaar. Ik ging toen kijken naar Mika in het Koninklijk Circus in Brugge. Hij gaf een steengoed optreden! Wie er precies in het voorprogramma stond weet ik niet meer. Ik kan mij alleen nog herinneren dat het een hele knappe dj was.’

~ tekst en foto: © Elisse Lenaars ~

Leave a Reply

