‘Vegetariërs? Zever in pakskes’

40 Dagen Zonder Vlees is een initiatief dat vleeseters wil aanzetten tot minder vleesconsumptie.

Wat vinden de mensen op de Bruul in Mechelen hiervan: een nuttig dieet of klinkklare onzin?

Miguel B. (24), bediende:
‘Vegetariërs en veganisten zijn verwerpelijk. Vlees is gewoon keilekker. Ik zou echt niet zonder kunnen. Het is plezant om op café de argumenten van vegetariërs onderuit te halen, want vaak kunnen ze geen redenen geven waarom ze vegetarisch eten.’

IMG_4075Erika V.G. (30), administratief bediende bij de politie:
‘Ik heb compassie met de diertjes, daarom eet ik niet elke dag vlees. Zeker rood vlees. Da’s vies. Ik kende het initiatief Dagen Zonder Vlees al en ben aan het overwegen om volgend jaar deel te nemen!’

IMG_4072Willie J. (74), gepensioneerde-kotbaas:
‘Ik heb diabetes dus probeer wel minder vlees te eten. Zowel voor mijn gezondheid als om ethische redenen eet ik geen vet vlees. Maar een lekker mals stukje vlees is af en toe toch lekker. Ik zou niet helemaal kunnen stoppen met vlees eten.’

IMG_4078Cin V. (39), bediende bij HP:
‘Ik ben een echte vleeseter, maar geen traditionele kok. 1 à 2 keer per week probeer ik voor mijn gezin een vleesloze maaltijd klaar te maken. Ik heb 2 pleegkindjes en wil hen in contact brengen met dingen die ze nog niet kennen.’

IMG_4133Diederik D.W. (34), bediende:
Dagen Zonder Vlees is een zeer draaglempelig initiatief. Ik eet zelf ook minder vlees, maar niet op regelmatige basis. Donderdag Veggiedag zou een vaste waarde moeten worden bij mij thuis.’

IMG_4141Dagmar P. (26), business consultant:
‘Ik sta zelf niet stil bij mijn vleesconsumptie. Ik geloof niet dat minder of geen vlees eten een effect zou hebben op het milieu of onze samenleving. Da’s zever in pakskes.’

~ tekst en foto’s: © Elisse Lenaars ~

Leave a Reply

